2018. május 22., kedd

Változások az Árufuvarozói engedély beszerzésében


Ezt a blog bejegyzést azért készítettük, mert több változás is bekeült a fuvarozói engedélyek beszerzésének folyamatába. 


Ezeket a változásokat, - helyenként könnyítéséket - szeretnénk a most fuvarozni szándékozókkal megosztani. 

Vegyük sorra ezeket a változásokat:

 - Az erkölcsi bizonyítvány fizikai megszerzése (személyes kikérése) vissza került a Vaskapu utcai kirendeltséghez. Vagyis ezentúl már ne a KEKKH Visegrádi utcai kirendeltségét keressék fel. Maga az erkölcsi engedély továbbra is díjmentes évente 4 alkalommal, és most már ha valaki postán kéri meg, akkor is kézben van 3-5 napon belül.

 - Azok a vállalkozások (akár egyéni vállalkozók) akik szerepelnek a NAV köztartozás mentes adózói listáján, nem kötelesek beszerezni a Fuvarozói engedélyhez szükséges NAV nemleges adó igazolását.

 - A szakmai irányítónak már nem csak munkaszerződéssel, hanem megbízási szerződéssel is lehet
   igazolni a cégen belüli tevékenységet - ugyanakkor ez nem mentesíti a szakmai irányítót a teljes felelősség alól.

 - Egy szakmai irányító 2 különböző fuvarozó cégben is tevékenykedhet, amennyiben a 2 cég székhelye legalább település szinten megegyezik. Ha a 2 cég székhelye pl. Budapest, akkor már kiadja a fuvarozói engedélyt a közlekedési hatóság. DE! Továbbra is feltétel, hogy egyik cég se lépheti túl az 50 darabos járműparkot!

 - A Szakmai irányítói vizsga továbbra se jár le, azonban a közlekedési hatóság előírja, hogy a 10 évnél idősebb vizsga bizonyítvánnyal rendelkezők részt vegyenek egy megújító tanfolyamon, és vizsgán.
Ezt arra hivatkozással teszi a hivatal, hogy 10 év alatt több jogszabály módosult, és a technikai feltételek is jelentősen változtak. Ezért amikor egy szakmai irányítót szeretnének alkalmazni, előtte ajánlott megvizsgálni a vizsga dátumát, és ha az erősen közel van a 10 évhez, jobb egy ilyen vizsgát letenni.

 - Továbbra sem engedélyezett az, hogy egy engedéllyel rendelkező vállalkozás bérbe adja, vagy átengedje a tevékenységet olyan vállalkozásnak, ahol nincs engedély. Itt a helyes eljárás az, hogy mindkét vállalkozásnak van engedélye, és a tevékenységben résztvevő járművet a bérbeadó cégből ki kell vonni, míg a bérbe vevő cégnél a tevékenységbe kell helyezni.

- A jelenleg is hatályos 1071/2009-es rendelet értelmében továbbra se kell fuvarozói engedélyt kiváltani annak a vállalkozásnak, amelyik csakis 3,5 tonna össztömeget meg nem haladó járművekkel kíván fuvarozói tevékenységet végezni.

  Azonban! Amennyiben a járműben van tachográf készülék akkor annak működő képesnek, és hitelesítettnek kell lennie! 

- Továbbra is igazolni kell a tevékenységbe bevont jármű jogos használatát bérleti szerződéssel, vagy lízing szerződéssel. Természetesen a saját tulajdonú járműnél elegendő a forgalmi engedély (vagy a másolat) bemutatása.

- Hatalmas kedvezmény, hogy ha egy vállalkozás egy másik vállalkozástól vesz meg egy tehergépjárművet, akkor az átírás során nem kell megfizetni az átírási illetéket.
 Ez azt jelenti, hogy egy tehergépjármű átírása érvényes műszaki esetén az okmány irodában 12.000.-Ft. Természetesen az eredetiség vizsgát ugyanúgy el kell végeztetni. 

Ezek a legfontosabb változások, és nagyon bízunk benne, hogy egyre több vállalkozás kezdi meg érvényes tevékenységét.
Amennyiben úgy gondolja, hogy mégis inkább egy profi csapatot bízna meg az árufuvarozói engedély beszerzésével, mi készséggel állunk a rendelkezésére Budapesten, és Pest megyében egyaránt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése