2016. január 15., péntek

2016. Hozott-e változást az új év a fuvarozói engedélyek kiváltásában?

Őrömmel jelenthetjük, a kedves olvasóknak, hogy 2016-ban nem történik jelentős változás a fuvarozói vállalkozás elindításához szükséges engedélyek beszerzésében. 

Ez azonban nem jelenti azt, hogy nincsenek változtatások az engedélyek megszerzéséhez szükséges okmányok megszerzésében. 
A 3,5 tonna össztömegű járművek tevékenységéhez továbbra sem szükséges engedély a közlekedési hatóságtól. 
Ez jó hír azoknak, akik ilyen járművekkel végeznek bizonyos fuvarozói tevékenységet. 
Továbbra is érvényben maradt a rendelet azon része, hogy aki a fuvarozói tevékenységbe bevon akár csak egyetlen egy 3,5 tonna össztömeget meghaladó járművet, az kénytelen a teljes autóparkra engedélyt kérni. 
A 3,5 tonnát meghaladó járművek engedélyezéséhez változatlanul be kell szerezni az erkölcsi bizonyítványt, mind a vállalkozás vezetője, mind a szakmai irányító részére. 
Könnyebbség csak akkor van, ha a vállalkozás vezetője, és a szakmai irányító ugyanaz a személy, mert ebben az esetben értelem szerűen csak egy erkölcsire van szükség. 
Az erkölcsi bizonyítványt 2015. jan. 1.-től már csak a postákon kérhető erkölcsi kérő lappal lehet megkérni, aminek a megérkezése 7-14 nap. 
Ha valaki gyorsabban szeretné megkapni, akkor személyesen kell befáradnia a KEKKH Központi Hivatalába (Bp. XIII. Visegrádi utca 110.) ahol 4400.- forint ellenében akár azonnal kiadják a kért okmányt.

Sajnos, semmilyen más mód nem lehetséges, ugyanis a meghatalmazással történő okmány kiváltás a már említett idő ponttól megszűnt. 
Tovább bonyolíthatja, vagy inkább idő igényes lehet, hogy a NAV-tól már csak elektronikus úton lehet megkérni az együttes nemleges adóigazolást
Ez azért lehet gond, mert ha a könyvelő benyújtja a kérvényt, akkor tapasztalataink szerint 3-6 nap, mire a válasz megérkezik, és a hatóság minden esetben megvizsgálja, hogy elmúlt 5 évben rendben volt-e könyvelés. 
Ha hiányzik egy beadvány, máris újabb napok vesznek el, mert a hiányolt beadványt pótolni kell, azt a NAV munkatársai feldolgozzák, majd csak utána nézik meg, hogy nincs-e újabb akadálya az igazolás kiadásának.
Persze minden esetben újra kell kérni az együttes nemleges adóigazolást, és minden esetben utalni kell az igazolás kiadásához szükséges 3.000.-Ft-os utalási igazolást is.
Akik Pest megyei székhellyel rendelkeznek, és a székhelyük, valamint a telephelyük megegyezik, azoknak mindössze egyetlen alkalommal kell megkérni a helyi önkormányzattól a nemleges adóigazolást.  
Nincsenek ilyen jó helyzetben a Fővárosi székhellyel rendelkezők, mert nekik nemcsak a székhely, és a telephely szerinti önkormányzattól kell nemleges adóigazolást kérni, hanem a Fővárostól is, ami persze egy külön út, és ha ott nincs rendben valami, akkor persze külön macera. 
Könnyítésként meg kell említeni, hogy a Közlekedési Hatóság idén már nem kéri azt, hogy egy gazdasági társaság közhiteles cégkivonattal igazolja a meglétét, azt már az ügyintézők közvetlenül a cégnyilvántartóból tudják lekérni. 

Aki szeretné a viszonylag hosszadalmas, és néha idegőrlő sorban állásokat elkerülni, azoknak 2 ajánlatunk van: 1.előre jelentkezzenek be időpontot kérve, vagy 
                          2. bízzanak meg bennünket az ügyintézéssel. 
Minden kedves érdeklődőnek, és vállalkozást kezdőnek ezúton is sok sikert, és esemény mentes fuvarokat kívánunk!